Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010



Κυρ – οικολόγε μου, που προσφεύγεις στο συμβούλιο της επικράτειας, ζητώντας να μου απαγορεύσεις το κυνήγι.
Τα κατάφερες και φέτος, καμιά δεκαριά μέρες δεν κυνήγησαν οι Έλληνες στην Ελλάδα. Κυνήγησαν στο εξωτερικό…. Καλά τα κατάφερες!
Ξέρεις άραγε ότι στα ξενοδοχεία της Βουλγαρίας και των Σκοπίων που οργανώνουν κυνήγια δεν βρίσκεις ούτε ράντσο; Υπερπληρότητα!!! Τριπλάσιοι Έλληνες κυνηγοί από πέρυσι. Έτσι η προσφυγή σου κάνει διπλό κακό:
1) Παίρνει τα χρήματα που θα φέρνανε οι κυνηγοί στο χωριό μου και που τα είχαμε τόση ανάγκη και τα στέλνει στις γειτονικές χώρες. Μπορείς να αισθάνεσαι περήφανος.
2) Ο κυνηγός που εδώ θα σκότωνε 5 τσίχλες και δυό φάσσες, εκεί θα σκοτώσει εκατοντάδες. Έτσι γίνεσαι υπεύθυνος γιά το φόνο πολλών χιλιάδων θηραμάτων που τάχαμ - δήθεν ήθελες να προστατέψεις. Μπορείς να αισθάνεσαι δικαιωμένος.
Εκτός αν ήθελες να προστατέψεις τα θηράματα της Ελλάδας και δεν ενδιαφέρεσαι γι αυτά της γείτονος. Αυτό όμως αναιρεί τα περί ιδεολογίας σου, γιατί απ΄όσο γνωρίζω, τα πουλιά δεν έχουν διαβατήριο. Εκτός αν σχεδιάζεις να προσφύγεις και κατά της ρυθμιστικής της Βουλγαρίας και της FYROM.
Και ακόμη κάτι που δε σκέφτηκες, όχι γιατί είσαι κουτός αλλά επειδή δεν ξέρεις και που κανείς από το δικό μου χώρο δεν τολμά να πεί, (το γιατί δεν το καταλαβαίνω):  Ο κυνηγός είναι κυνηγός και δε θα πάψει να κυνηγά με μηνύσεις, προσφυγές και απαγορεύσεις. Κανένας νόμος δεν μπορεί να επιβάλλει την αλλαγή την ιδεολογικής  τοποθέτησης και του  τρόπου ζωής κάποιου. Και όπου έγινε τέτοια απόπειρα, σε οποιοδήποτε θέμα, γέννησε σκληρούς πυρήνες, κοινωνική αναταραχή, ανυπακοή, αντίσταση, αντάρτικο.
Δεν θα πάψει να κυνηγά ο Έλληνας λοιπόν, με καμιά απαγόρευση. Θα αλλάξει τον τρόπο που το κάνει. Οι πιο εύποροι, οι προνομιούχοι θα κυνηγήσουν στις γειτονικές χώρες και στις εγχώριες ρεζέρβες (εκεί να δείς εκατόμβες ανυπεράσπιστων και άμαθων στο κυνήγι θηραμάτων, πλασμάτων που βγαίνουν από το κλουβί για να πάνε στο τουφέκι). Και αυτό χάρη σε κάποιον που σκοπός του είναι να σταματήσει το φονικό….
Οι άλλοι, οι φτωχότεροι, η πλέμπα, εγώ, θα κάνουν αυτό που κάνανε οι παππούδες μας τότε που τα φυσίγγια ήταν ακριβά και δυσπρόσιτα στον μέσο Έλληνα και που οι οργανωμένοι και συνειδητοποιημένοι κυνηγοί δώσαμε μάχες, δαρθήκαμε, ματώσαμε, έχουμε νεκρούς για να το σταματήσουμε. Τι θα κάνουν;
Θηλιές, πλάκες, δίχτυα, ξόβεργες, παγίδες, παραγάδια, σφεντόνες, αγκίστρια…. Τρόποι με τους οποίους, αθόρυβα, πετυχαίνανε μεγάλη και ανέξοδη κάρπωση. Βασανιστικός, φριχτός θάνατος για τα θηράματα. Μπορείς να αισθάνεσαι χαρούμενος.
Ποιος θα αποτρέψει τον στερημένο και, μετά την προσφυγή σου, έτσι κι αλλιώς παράνομο κυνηγό, κάτοικο Δικαίων Έβρου, (για παράδειγμα), μετά την πρώτη χιονόπτωση που θα κλείσει τους δρόμους καθιστώντας αδύνατο τον έλεγχο, από το να βγεί και να σκοτώσει σε δυό μέρες τα θηράματα ολόκληρης της χρονιάς και περισσότερα; Θα μου πείς ποιος τον σταμάταγε μέχρι σήμερα; Οι άλλοι κυνηγοί του χωριού. Γιατί; Γιατί ο λαθροθήρας, κύριέ μου, που είναι ο πραγματικός σου εχθρός και που με βρίζεις όταν με βάζεις στο ίδιο καζάνι μ΄εκείνον, είναι μεγαλύτερος εχθρός για μένα. Στερεί από μένα ότι στερεί από σένα και επιπλέον μου μειώνει το θήραμα και μου χαλάει το όνομα, δίνοντας το δικαίωμα στον κάθε αδαή να με κατηγορεί για δολοφονίες.
Η απαγόρευση θα πολλαπλασιάσει κατά πολύ τους λαθροθήρες, κύριε. Μπορείς να αισθάνεσαι ευτυχής.

Και ναι, κρύβονται συμφέροντα πίσω σου κυρ – «οικολόγε». Δεν λέω πως τους κρύβεις εσύ, άθελά σου τους έδωσες κρυψώνα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι «τα παίρνεις» από κάπου. Πιστεύω πως την έπαθες σαν την πόρνη του ανέκδοτου που όταν έμαθε μετά από χρόνια ότι οι άλλες πληρωνόταν για τις «υπηρεσίες» τους, αυτοκτόνησε…
Τα συμφέροντα, που είναι μεγάλα, είναι εκεί, κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους με όλα αυτά που κάνεις. Και είναι από το δικό μου χώρο, όχι από το δικό σου. Πονήρεψε λίγο, κοίτα γύρω σου, follow the money. Σε χρησιμοποιούν. Όλους σας χρησιμοποιούν. Βούτυρο στο ψωμί τους οι κινητοποιήσεις σας και οι προσφυγές.
Ψάξε να τους βρείς κι αν δεν μπορείς ζήτα βοήθεια από τα κυνηγετικά έντυπα. Ξέρουν και θα σου πούν.
Μη μου ζητάς να τους ονοματίσω. Δεν θα το κάνω, όχι επειδή είμαι δειλός αλλά γιατί την δική σου μήνυση μπορώ να την αντιμετωπίσω κι αν χάσω θα είναι τιμή και καμάρι για μένα να με στείλεις εσύ στη φυλακή.
Να τραβιέμαι όμως στα δικαστήρια μετά από μηνύσεις «συνκυνηγών», δεν το θέλω και δεν θα το αντέξω.
Εξ άλλου δεν είναι δική μου δουλειά, δική σου είναι. Καλό κυνήγι!!!

Ψάξε Ίσως να μάθεις κάτι. Ίσως –αυτό το κάτι- βοηθήσει στη διαβούλευση, απομακρύνοντας το φανατισμό. Μπορεί η κατάσταση να μας έκανε αντίπαλους, εχθρός μου όμως δεν είσαι.
Πρέπει να καταλάβεις πως την αντίθετη με τη σκέψη σου, σκέψη, τον άλλο τρόπο απ΄το δικό σου τρόπο ζωής δεν τον μάχεσαι. Δεν τον αλλάζεις με νόμους, προσφυγές, δικαστήρια. Με σοβαρό διάλογο θα μπορούσε να γίνει κάτι, καλό για όλους. Με καταναγκασμό μόνο βία θα φέρεις, γιατί ο καταναγκασμός είναι βία.
Με το διάλογο θα μπορούσες ακόμα κι εμένα να με πείσεις να κρεμάσω τα τουφέκια μου…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου